راهنمای کارهای عملی و تحقیق و پژوهش دانشجویان من- دروس عمومی مهر 1403
✅ شاخص اول- آزمون کتبی میان و پایان نیمسال از منابع تعیینشده (تا 14 نمره) www.ali-yazdanbakhsh.ir ✅ شاخص دوم- تعامل و عملکرد کلاسی و شرکت فعال در کلاس (تا 2 نمره) - این شاخص بر اساس عملکرد دانشجو در کلاسهای درس اعم از حضور فعال، پرسش و پاسخ، هماهنگی با استاد و نماینده کلاس است و در صورت ارائه مدارک مربوطه در مهلت مقرر در ارتباط با همکاری با واحد فرهنگی و یا سایر دوایر دانشگاه و شرکت در فعالیتهای مرتبط با عنوان درسی دانشجو، بر اساس نوع و میزان فعالیت، تأثیر مثبت در نمره دانشجو خواهد داشت. ✅ شاخص سوم- ارائه درس در کلاس (تا 2 نمره) 1- این شاخص بر اساس ارائه درس در کلاس با استفاده از پاورپوینت و یا سایر محتواهای تولیدشده است. 2- در ارائه درس تهیه پاور الزامی بوده و باید بر اساس زمانبندی اعلامی نماینده کلاس، توسط دانشجویان صورت بپذیرد. 3- با توجه به محدودیت تعداد و زمان ارائه اولویت باکسانی است که زودتر با نماینده کلاس هماهنگ نموده و تاریخ و مبحث ارائه را مشخص نمایند. 4- ارائه درس با توجه به تعداد دانشجویان هر درس، میتواند بهصورت گروههای سهنفره یا دونفره یا انفرادی صورت بپذیرد. ✅ شاخص چهارم- اخذ گواهی گذراندن دورههای آموزشی در سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان (تا 2 نمره) 1- لازم است که دانشجویان محترم با ثبتنام و گذراندن درسهای مربوطه و اخذ گواهی پایانی در سامانه فوق نسبت به کسب حداکثر 2 نمره از نمره پایانی درس خود اقدام نمایند. 2- ابتدا وارد سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان به آدرس https://maaref.ecnahad.ir شده و در سامانه عضو شوید. 3- با توجه به عنوانهای تعیینشده و تکمیل هر قسمت؛ نام دانشگاه محل تحصیل، عنوان درس مربوطه و انتخاب نام استاد مربوطه (علیاصغر یزدان بخش) نسبت به تکمیل ثبتنام اقدام نمایید. 4- دانشجویان محترم با توجه به عنوان درس یا دروس خود، نسبت به انتخاب عنوان مربوطه اقدام نمایند. 5- به ازای قبولی و گذراندن هر 4 جلسه (بدون توجه به نمره کسب شده) از آزمونهای فوق، یک نمره از نمره پایان نیمسال هر درس به دانشجو تعلق خواهد گرفت. 6- آخرینمهلت گذراندن آزمونهای فوق 30 آذر 1403 بوده و پسازآن سیستم بسته خواهد شد. ✅ داوطلبانه ها- انجام یکی از فعالیتهای ذیل پس از هماهنگی با استاد با تأثیر مثبت در ارزشیابی تذکر: تاکید می گردد انتخاب فقط یکی از قسمتهای ذیل(الف تا ت) و انجام آن پس از اعلام و موافقت استاد و ثبت آن مورد نظر است و با توجه به کیفیت و کمیت کار مورد ارزشیابی قرار خواهد گرفت. الف- خلاصهنویسی، طرح پرسش و پاسخهای تشریحی و طرح پرسش و پاسخهای چهارگزینهای 1- این قسمت در گروههای 6 نفره به صورتی باید انجام شود که هر گروه خلاصه، پرسشهای تشریحی و چهارگزینهای ذکرشده را در کل کتاب درسی بهصورت کامل و در یک فایل انجام دهند که بر اساس کمیت و کیفیت انجام کار به هر دانشجو از یک تا چهار نمره تعلق میگیرد. 2- کلیه عناوین و سرفصلها در وسط صفحه با فونتB Lotus 14 پررنگ و دقیقاً مانند کتاب نوشتهشده و فونت متنهای فارسیB Lotus 12 نازک و متنهای انگلیسی Times New Roman 12 باشند. 3- ابتدا خلاصه متن کتاب نوشتهشده و به دنبال آن پرسشهای تشریحی و در پایان هر پرسش، پاسخ تشریحی آن بیان شود و در ادامه پرسشهای چهارگزینهای و در انتهای کلیه پرسشهای چهارگزینهای یک فصل یا بخش، پاسخهای آن بیان شود. 4- در هنگام تحویل نهایی کار، باید علاوه بر فایل word، فایل pdf نیز ارسال شود. 5- فایل مربوطه هیچگونه کادر یا حاشیهای نباید داشته باشد. 6- خلاصه کردن نباید موجب حذف مطالب مهم و نیمه مهم گردد. 7- پرسشهای تشریحی خیلی کوتاه و خلاصه نبوده و باید از مطالب مهم و نسبتاً طولانی طرح شود. در طراحی پرسشهای چهارگزینهای موارد ذیل در نظر گرفته شود: 1- پاسخنامه در آخر مطالب بهصورت خطی مانند نمونه ذیل نوشته شود: پاسخنامه: *1-3 *2-4 *3-2 *4-2 *5-2 و... 2-گزینهها بهصورت 1 -2 - 3- 4 شماره گزاری گردند و از درج الف، ب، ج، د ... خودداری شود. 3- بعد از شماره هر تست خط فاصله گذاشته شود (از درج نقطه و خط زیر و پرانتز و... بهجای خط فاصله خودداری شود) 4- فعلهای منفی باید پررنگ یا زیرخط دار باشند. 5- در گزینهها از آوردن کلماتی مانند هیچکدام، همه موارد، گزینه 1 و 2 و... خودداری شود. 6- در شروع هر فصل یا بخش شماره گزاری پرسشهای تشریحی از عدد 1 آغازشده و تا پایان پرسشهای چهارگزینهای همان فصل ادامه پیداکرده و در فصل یا بخش بعد دوباره از عدد 1 شروع میشوند. 7- موارد مهم مربوط به فنون سنجش و اندازهگیری در طرح پرسشها موردتوجه قرار گیرد. 8- با تحویل کار، با توجه به دقت و کیفیت و... فقط نمره محاسبه و درج میگردد و جهت رفع اشکال برگشت داده نخواهد شد. ب- تهیه پاور پوینت از کل کتاب 1– این قسمت در گروههای 4 نفره بوده و در صورت انتخاب آن، حتماً باید قبل از شروع به فعالیت، چند اسلاید از یک درس بهصورت آزمایشی تهیه و به بنده تحویل داده شود و در صورت تأیید میتوانید کار را ادامه دهید. 2– در تهیه پاورپوینت، استفاده از نوع و اندازه خط و رنگ و ... با توجه به انتخاب شما خواهد بود. 3- در هنگام تحویل نهایی کار، باید علاوه بر فایل power، فایل pdf نیز ارسال شود. پ- نوشتن مقاله 1- مقاله نویسی مورد تأکید و لازم است داوطلب، پس از انتخاب همایش یا کنفرانس (از قسمت همایشهای در حال برگزاری در سایت من و یا ...) محور موردنظر را انتخاب نموده و برای تعیین موضوع مقاله و مراحل انجام کار با من هماهنگ نمایند. 2- موارد (تأیید اتمام کار توسط بنده، ارسال مقاله به همایش مربوطه، اخذ پذیرش، چاپ مقاله)به معنای پذیرش و اتمام کار است. 3- تدوین مقاله بهصورت انفرادی بوده وبه مقالههای چاپشده قبل، یا موارد بدون هماهنگی با من، امتیاز و نمرهای تعلق نمیگیرد. ت- سایر موارد - در رابطه با شاخص چهارم، دانشجویانی که در زمینههای گوناگون از قبیل ساختن کلیپ، اینفوگرافی، تهیه کتاب گویا و ... توانایی و آمادگی کار با محوریت منبع درسی خود را داشته باشند، میتوانند در این زمینه با استاد هماهنگ و کار را شروع نمایند. چند تذکر 1- عدم رعایت هریک از موارد ذیل هرچند بسیار جزئی باشد موجب ناقص بودن کار و از بین رفتن زحمات شما خواهد گردید. 2- هر دانشجو پس از انتخاب یکی از کارهای فوق، پس از اطلاع به نماینده یا استاد، میتواند کار عملی خود را شروع نماید. 3- کلیه یادداشتها و متنهای دستی کارهای انجامشده، جهت بررسی لازم باید تا زمان اعلام نمره نزد دانشجو نگهداری شود. 4- پس از پایان کار، عنوان یا اسم هر فایل ارسالی باید دقیقاً شامل این موارد باشد (نه بیشتر و نه کمتر): عنوان درس- نوع و مقدار کار- فقط نام خانوادگی تهیهکنندگان (بهعنوانمثال: منطق- خلاصه و پرسش کل کتاب-حسینی- جعفر زاده- محمد نژاد) و یا (روان شناسی- پاور کل کتاب-حسینی..) 5- کمیت مورد خلاصهشده، پرسشهای تشریحی، چهارگزینهای و اسلایدهای پاورپوینت باید بر اساس موارد مهم درسها باشد. 6- آخرینمهلت تحویل فایلهای مربوط به کلیه فعالیت های فوق، در کلاس (و نه ارسال) 30 آذر 1403 خواهد بود. راهنمایی ضروری و تغییرات احتمالی در کلاس و یا از طریق سایت www.4sooy.ir اعلام خواهد شد. |