راهنمای کارهای عملی و پژوهش دانشجویان من- دروس پایه و تخصصی- بهمن1403
✅ شاخص اول- آزمون کتبی میان و پایان نیمسال از منابع تعیینشده (تا 14 نمره) www.ali-yazdanbakhsh.ir
✅ شاخص دوم- تعامل و عملکرد کلاسی و شرکت فعال در کلاس (تا 3 نمره)
- این شاخص بر اساس عملکرد دانشجو در کلاسهای درس اعم از حضور فعال، پرسش و پاسخ، هماهنگی با استاد و نماینده کلاس است و در صورت ارائه مدارک مربوطه در مهلت مقرر در ارتباط با همکاری با مدیر گروه و یا سایر دوایر دانشگاه و شرکت در فعالیتهای مرتبط با عنوان درسی دانشجو، بر اساس نوع و میزان فعالیت، تأثیر مثبت در نمره دانشجو خواهد داشت.
✅ شاخص سوم- ارائه درس در کلاس (تا 3 نمره)
1- این شاخص بر اساس ارائه درس در کلاس با استفاده از پاورپوینت و یا سایر محتواهای تولیدشده است.
2- در ارائه درس تهیه پاور الزامی بوده و باید بر اساس زمانبندی اعلامی نماینده کلاس، توسط دانشجویان صورت بپذیرد.
3- با توجه به محدودیت تعداد و زمان ارائه اولویت باکسانی است که زودتر با نماینده کلاس هماهنگ نموده و تاریخ و مبحث ارائه را مشخص نمایند.
4- ارائه درس با توجه به تعداد دانشجویان هر درس، میتواند بهصورت گروههای دونفره یا انفرادی صورت بپذیرد.
✅ داوطلبانه ها- انجام یکی از فعالیتهای ذیل پس از هماهنگی با استاد
تذکر: تاکید می گردد انتخاب فقط یکی از قسمتهای ذیل(الف تا ت) و انجام آن پس از اعلام و موافقت استاد و ثبت آن مورد نظر است و با توجه به کیفیت و کمیت کار مورد ارزشیابی قرار و نمره ای بین 1 تا 5 اختصاص داده خواهد شد.
- تذکر: استفاده از هوش مصنوعی، فقط و فقط پس از اطلاع و موافقت استاد و مشخص نمودن میزان و نحوه آن بلامانع است.
الف- خلاصهنویسی، طرح پرسش و پاسخهای تشریحی و طرح پرسش و پاسخهای چهارگزینهای
1- این قسمت در گروههای 4 نفره بوده به گونه ای است که هر گروه می تواند یکی از فعالیت های خلاصه یا پرسش و پاسخهای تشریحی و یا پرسش و پاسخ های چهارگزینهای ذکرشده را در کل کتاب درسی بهصورت کامل در یک فایل انجام دهند.
2- کلیه عناوین و سرفصلها در وسط صفحه با فونتB Lotus 14 پررنگ و دقیقاً مانند کتاب نوشتهشده و فونت متنهای فارسیB Lotus 12 نازک و متنهای انگلیسی Times New Roman 12 باشند.
3- ابتدای هر فصل باید با شماره و عنوان وکاملا مشخص شده باشد.
4- در هنگام تحویل نهایی کار، باید علاوه بر فایل word، فایل pdf نیز ارسال شود.
5- فایل مربوطه هیچگونه کادر یا حاشیهای نباید داشته باشد.
6- پرسشهای تشریحی خیلی کوتاه و خلاصه نبوده و باید از مطالب مهم و نسبتاً طولانی طرح شود.
در طراحی پرسشهای چهارگزینهای موارد ذیل در نظر گرفته شود:
1- پاسخنامه در آخر مطالب بهصورت خطی مانند نمونه ذیل نوشته شود:
پاسخنامه: *1-3 *2-4 *3-2 *4-2 *5-2 و...
2-گزینهها بهصورت 1 -2 - 3- 4 شماره گزاری گردند و از درج الف، ب، ج، د ... خودداری شود.
3- بعد از شماره هر تست خط فاصله گذاشته شود (از درج نقطه و خط زیر و پرانتز و... بهجای خط فاصله خودداری شود)
4- فعلهای منفی باید پررنگ یا زیرخط دار باشند.
5- در گزینهها از آوردن کلماتی مانند هیچکدام، همه موارد، گزینه 1 و 2 و... خودداری شود.
6- در شروع هر فصل یا بخش شماره گزاری پرسشهای تشریحی از عدد 1 آغازشده و تا پایان پرسشهای چهارگزینهای همان فصل ادامه پیداکرده و در فصل یا بخش بعد دوباره از عدد 1 شروع میشوند.
7- موارد مهم مربوط به فنون سنجش و اندازهگیری در طرح پرسشها موردتوجه قرار گیرد.
8- با تحویل کار، با توجه به دقت و کیفیت و... فقط نمره محاسبه و درج میگردد و جهت رفع اشکال برگشت داده نخواهد شد.
ب- تهیه پاور پوینت از کل کتاب
1– این قسمت در گروههای 4 نفره بوده و در صورت انتخاب آن، حتماً باید قبل از شروع به فعالیت، چند اسلاید از یک درس بهصورت آزمایشی تهیه و به بنده تحویل داده شود و در صورت تأیید میتوانید کار را ادامه دهید.
2– در تهیه پاورپوینت، استفاده از نوع و اندازه خط و رنگ و ... با توجه به انتخاب شما خواهد بود.
3- در هنگام تحویل نهایی کار، باید علاوه بر فایل power، فایل pdf نیز ارسال شود.
پ- نوشتن مقاله
1- مقاله نویسی مورد تأکید و لازم است داوطلب، پس از انتخاب همایش یا کنفرانس (از قسمت همایشهای در حال برگزاری در سایت من و یا ...) محور موردنظر را انتخاب نموده و برای تعیین موضوع مقاله و مراحل انجام کار با من هماهنگ نمایند.
2- موارد (تأیید اتمام کار توسط بنده، ارسال مقاله به همایش مربوطه، اخذ پذیرش، چاپ مقاله)به معنای پذیرش و اتمام کار است.
3- تدوین مقاله بهصورت انفرادی بوده وبه مقالههای چاپشده قبل، یا موارد بدون هماهنگی با من، امتیاز و نمرهای تعلق نمیگیرد.
ت- سایر موارد
- در رابطه با داوطلبانه ها، دانشجویانی که در زمینههای گوناگون از قبیل ساختن کلیپ، اینفوگرافی، تهیه کتاب گویا و ... توانایی و آمادگی کار با محوریت منبع درسی خود را داشته باشند، میتوانند در این زمینه با استاد هماهنگ و کار را شروع نمایند.
چند تذکر
1- عدم رعایت هریک از موارد ذیل هرچند بسیار جزئی باشد موجب ناقص بودن کار و از بین رفتن زحمات شما خواهد گردید.
2- هر دانشجو پس از انتخاب یکی از کارهای فوق، پس از اطلاع به نماینده یا استاد، میتواند کار عملی خود را شروع نماید.
3- کلیه یادداشتها و متنهای دستی کارهای انجامشده، جهت بررسی لازم باید تا زمان اعلام نمره نزد دانشجو نگهداری شود.
4- پس از پایان کار، عنوان یا اسم هر فایل ارسالی باید دقیقاً شامل این موارد باشد (نه بیشتر و نه کمتر):
عنوان درس- نوع و مقدار کار- فقط نام خانوادگی تهیهکنندگان
(بهعنوانمثال: منطق- خلاصه و پرسش کل کتاب-حسینی- جعفر زاده- محمد نژاد) و یا (روان شناسی- پاور کل کتاب-حسینی..)
5- کمیت مورد خلاصهشده، پرسشهای تشریحی، چهارگزینهای و اسلایدهای پاورپوینت باید بر اساس موارد مهم درسها باشد.
6- آخرینمهلت تحویل فایلهای مربوط به کلیه فعالیت های فوق، در کلاس (و نه ارسال) پایان اردیبهشت 1404 خواهد بود.
راهنمایی ضروری و تغییرات احتمالی در کلاس و یا از طریق همین سایت و یا کانال های ایتا، تلگرام اعلام خواهد شد
راهنمای کارهای عملی و پژوهش دانشجویان من- دروس عمومی- بهمن1403
✅ شاخص اول- آزمون کتبی میان و پایان نیمسال از منابع تعیینشده (تا 14 نمره) www.ali-yazdanbakhsh.ir
✅ شاخص دوم- تعامل و عملکرد کلاسی و شرکت فعال در کلاس (تا 2 نمره)
- این شاخص بر اساس عملکرد دانشجو در کلاسهای درس اعم از حضور فعال، پرسش و پاسخ، هماهنگی با استاد و نماینده کلاس است و در صورت ارائه مدارک مربوطه در مهلت مقرر در ارتباط با همکاری با واحد فرهنگی و یا سایر دوایر دانشگاه و شرکت در فعالیتهای مرتبط با عنوان درسی دانشجو، بر اساس نوع و میزان فعالیت، تأثیر مثبت در نمره دانشجو خواهد داشت.
✅ شاخص سوم- ارائه درس در کلاس (تا 2 نمره)
1- این شاخص بر اساس ارائه درس در کلاس با استفاده از پاورپوینت و یا سایر محتواهای تولیدشده است.
2- در ارائه درس تهیه پاور الزامی بوده و باید بر اساس زمانبندی اعلامی نماینده کلاس، توسط دانشجویان صورت بپذیرد.
3- با توجه به محدودیت تعداد و زمان ارائه اولویت باکسانی است که زودتر با نماینده کلاس هماهنگ نموده و تاریخ و مبحث ارائه را مشخص نمایند.
4- ارائه درس با توجه به تعداد دانشجویان هر درس، میتواند بهصورت گروههای سهنفره یا دونفره یا انفرادی صورت بپذیرد.
✅ شاخص چهارم- اخذ گواهی گذراندن دورههای آموزشی در سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان (تا 2 نمره)
1- لازم است که دانشجویان محترم با ثبتنام و گذراندن درسهای مربوطه و اخذ گواهی پایانی در سامانه فوق نسبت به کسب حداکثر 2 نمره از نمره پایانی درس خود اقدام نمایند.
2- ابتدا وارد سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان به آدرس https://maaref.ecnahad.ir شده و در سامانه عضو شوید.
3- با توجه به عنوانهای تعیینشده و تکمیل هر قسمت؛ نام دانشگاه محل تحصیل، عنوان درس مربوطه و انتخاب نام استاد مربوطه (علیاصغر یزدان بخش) نسبت به تکمیل ثبتنام اقدام نمایید.
4- دانشجویان محترم با توجه به عنوان درس یا دروس خود، نسبت به انتخاب عنوان مربوطه اقدام نمایند.
5- به ازای قبولی و گذراندن هر 4 جلسه (بدون توجه به نمره کسب شده) از آزمونهای فوق، یک نمره از نمره پایان نیمسال هر درس به دانشجو تعلق خواهد گرفت.
6- آخرینمهلت گذراندن آزمونهای فوق پایان اردیبهشت 1404 بوده و پسازآن سیستم بسته خواهد شد.
✅ داوطلبانه ها- انجام یکی از فعالیتهای ذیل پس از هماهنگی با استاد با تأثیر مثبت در ارزشیابی
تذکر: تاکید می گردد انتخاب فقط یکی از قسمتهای ذیل(الف تا ت) و انجام آن پس از اعلام و موافقت استاد و ثبت آن مورد نظر است و با توجه به کیفیت و کمیت کار مورد ارزشیابی قرار خواهد گرفت و به هر دانشجو می تواند 1تا 5 نمره اختصاص یابد.
- تذکر: استفاده از هوش مصنوعی، فقط و فقط پس از اطلاع و موافقت استاد و مشخص نمودن میزان و نحوه آن بلامانع است.
الف- طرح پرسش و پاسخهای تشریحی و طرح پرسش و پاسخهای چهارگزینهای
1- این قسمت در گروههای 4 نفره به صورتی باید انجام شود که هر گروه، پرسش و پاسخ های تشریحی و یا پرسش و پاسخ های چهارگزینهای ذکرشده را در کل کتاب درسی بهصورت کامل و در یک فایل انجام دهند.
2- کلیه عناوین و سرفصلها در وسط صفحه با فونتB Lotus 14 پررنگ و دقیقاً مانند کتاب نوشتهشده و فونت متنهای فارسیB Lotus 12 نازک و متنهای انگلیسی Times New Roman 12 باشند.
3- پس از پایان هر فصل، ابتدا پرسشهای تشریحی و در پایان هر پرسش، پاسخ تشریحی آن بیان شود و در ادامه پرسشهای چهارگزینهای و در انتهای کلیه پرسشهای چهارگزینهای، پاسخهای آن بیان شود.
4- در هنگام تحویل نهایی کار، باید علاوه بر فایل word، فایل pdf نیز ارسال شود.
5- فایل مربوطه هیچگونه کادر یا حاشیهای نباید داشته باشد.
6- پرسشهای تشریحی خیلی کوتاه و خلاصه نبوده و باید از مطالب مهم و نسبتاً طولانی طرح شود.
در طراحی پرسشهای چهارگزینهای موارد ذیل در نظر گرفته شود:
1- پاسخنامه در آخر مطالب بهصورت خطی مانند نمونه ذیل نوشته شود: *1-3 *2-4 *3-2 *4-2 *5-2 و...
2-گزینهها بهصورت 1 -2 - 3- 4 شماره گزاری گردند و از درج الف، ب، ج، د ... خودداری شود.
3- بعد از شماره هر تست خط فاصله گذاشته شود (از درج نقطه و خط زیر و پرانتز و... بهجای خط فاصله خودداری شود)
4- فعلهای منفی باید پررنگ یا زیرخط دار باشند.
5- در گزینهها از آوردن کلماتی مانند هیچکدام، همه موارد، گزینه 1 و 2 و... خودداری شود.
6- در شروع هر فصل یا بخش شماره گزاری پرسشهای تشریحی از عدد 1 آغازشده و تا پایان پرسشهای چهارگزینهای همان فصل ادامه پیداکرده و در فصل یا بخش بعد دوباره از عدد 1 شروع میشوند.
7- موارد مهم مربوط به فنون سنجش و اندازهگیری در طرح پرسشها موردتوجه قرار گیرد.
8- با تحویل کار، با توجه به دقت و کیفیت و... فقط نمره محاسبه و درج میگردد و جهت رفع اشکال برگشت داده نخواهد شد.
ب- تهیه پاور پوینت از کل کتاب
1– این قسمت در گروههای 4 نفره بوده و در صورت انتخاب آن، حتماً باید قبل از شروع به فعالیت، چند اسلاید از یک درس بهصورت آزمایشی تهیه و به بنده تحویل داده شود و در صورت تأیید میتوانید کار را ادامه دهید.
2– در تهیه پاورپوینت، استفاده از نوع و اندازه خط و رنگ و ... با توجه به انتخاب شما خواهد بود.
3- در هنگام تحویل نهایی کار، باید علاوه بر فایل power، فایل pdf نیز ارسال شود.
پ- نوشتن مقاله
1- مقاله نویسی مورد تأکید و لازم است داوطلب، پس از انتخاب همایش یا کنفرانس (از قسمت همایشهای در حال برگزاری در سایت من و یا ...) محور موردنظر را انتخاب نموده و برای تعیین موضوع مقاله و مراحل انجام کار با من هماهنگ نمایند.
2- موارد (تأیید اتمام کار توسط بنده، ارسال مقاله به همایش مربوطه، اخذ پذیرش، چاپ مقاله)به معنای پذیرش و اتمام کار است.
3- تدوین مقاله بهصورت انفرادی بوده وبه مقالههای چاپشده قبل، یا موارد بدون هماهنگی با من، امتیاز و نمرهای تعلق نمیگیرد.
ت- سایر موارد
- در رابطه با داوطلبانه ها، دانشجویانی که در زمینههای گوناگون از قبیل ساختن کلیپ، اینفوگرافی، تهیه کتاب گویا و ... توانایی و آمادگی کار با محوریت منبع درسی خود را داشته باشند، میتوانند در این زمینه با استاد هماهنگ و کار را شروع نمایند.
چند تذکر
1- عدم رعایت هریک از موارد ذیل هرچند بسیار جزئی باشد موجب ناقص بودن کار و از بین رفتن زحمات شما خواهد گردید.
2- هر دانشجو پس از انتخاب یکی از کارهای فوق، پس از اطلاع به نماینده یا استاد، میتواند کار عملی خود را شروع نماید.
3- کلیه یادداشتها و متنهای دستی کارهای انجامشده، جهت بررسی لازم باید تا زمان اعلام نمره نزد دانشجو نگهداری شود.
4- پس از پایان کار، عنوان یا اسم هر فایل ارسالی باید دقیقاً شامل این موارد باشد (نه بیشتر و نه کمتر):
عنوان درس- نوع و مقدار کار- فقط نام خانوادگی تهیهکنندگان
(بهعنوانمثال: منطق- خلاصه و پرسش کل کتاب-حسینی- جعفر زاده- محمد نژاد) و یا (روان شناسی- پاور کل کتاب-حسینی..)
5- کمیت مورد خلاصهشده، پرسشهای تشریحی، چهارگزینهای و اسلایدهای پاورپوینت باید بر اساس موارد مهم درسها باشد.
6- آخرینمهلت تحویل فایلهای مربوط به کلیه فعالیت های فوق، در کلاس (و نه ارسال) پایان اردیبهشت 1404 خواهد بود.
راهنمایی ضروری و تغییرات احتمالی در کلاس و یا از طریق همین سایت و یا کانال های ایتا، تلگرام اعلام خواهد شد
ارتباط با علیاصغر یزدان بخش
سایت شخصی www.ali-yazdanbakhsh.irیا www.4sooy.ir
وبلاگ شخصی www.yazdanbakhsh.blogfa.com
مدیریت سایت گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه فردوسی مشهدhttp://philosophy.um.ac.ir
ایمیل یاهو yazdan_bakhsh@yahoo.com
پیامرسانهای اجتماعی
کانال ایتا http://eitaa.com/dr_yazdan
کانال تلگرام https://t.me/dr_yazdanbakhsh
آپارات https://www.aparat.com/dr.yazdanbakhsh
اینستاگرام https://instagram.com/yazdanbakhsh_aliasghar
شبکههای علمی- اجتماعی
شبکه علمی، دانشگاهی ارکید https://orcid.org/0000-0001-8355-7020
شبکه علمی، دانشگاهی لینکداین https://www.linkedin.com/in/yazdanbakhsh
// // ریسرچ گیت https://www.researchgate.net/profile/Ali_Asghar_Yazdanbakhsh2